reklama

Šikovné utilitky z môjho linuxového desktopu I.

Vo svojom zápisku o aplikáciách z môjho desktopu som vymenoval niekoľko zásadných programov, ktoré využívam. Dnes a možno aj v nasledujúcich pokračovaniach by som chcel predstaviť malé utilitky, ktoré môžu spestriť a uľahčiť aj vašu prácu v operačnom systéme GNU/Linux. Dnes predstavím dve z nich. Obe som objavil len prednedávnom. Jedná sa o utilitu Avatar Factory a alternatívny snímač obrazovky GScrot.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Utilitky
Utilitky (zdroj: GNU/GPL)

Avatar Factory je vpodstate bash skript, ktorý vytvorí alebo vygeneruje odkazy, teda desktopové vstupné súbory s koncovkou .desktop, reprezentujúce hudobné albumy, fotoalbumy, DVD filmy, youtube videá, mame ROM (hry a programy pre rôzne emulátory), komiksy a ďalšie formáty. Zobrazovateľné sú na ploche, v Nautilovi a zobrazí ich aj Thunar. Teda jedná sa o utilitku do prostredia Gnome a XFce pre aplikácie, ktoré tieto súbory podporujú, ide vpodstate o odkazy s doplňujúcimi informáciami o adresári či súbore. Neviem, či som ten názov uviedol správne, keďže v slovenskej ani českej literatúre o GNU/Linuxe som sa s výrazom Desktopové vstupné súbory ešte nestretol, názov je teda prekladom z angličtiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento skript vám vygeneruje aj príslušné ikony z obrázkov v adresári podľa vami zvolených kritérií a v nastaveniach tejto utility je toho ešte oveľa viac. Opis volieb by tu mohol zabrať aj dve strany. Aby som nezabudol, nedajte sa zmýliť tým, že sa jedná o bash skript, utilita má svoje grafické rozhranie a napríklad v Ubuntu po nainštalovaní ju nájdete v menu Príslušnstvo -> Avatar Faktory.
Ďalšie ukážky

GScrot som vybral preto, lebo štandardný snímač obrazovky v Gnome toho veľa nedokáže. Táto utilitka má pár volieb naviac, ako vidno aj na obrázku:
Domovské stránky utility a autora

Juraj Búš

Juraj Búš

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemám rád škatuľky. V politickom kompase mi vyšlo, že názorovo stojím niekde pri Gándhím. Umiestnenie na grafe sa zhodovalo s liberálnou ľavicou. Ak bol teda Gándhí ľavicový liberál, tak som ním asi aj ja :-)Jabber:xjurajx@njs.netlab.cz Zoznam autorových rubrík:  Open SourceKnihySci-Fi a FantasyZo životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu